Get Adobe Flash player

Stan obecny

img 39588


Aktualny stan techniczny obiektu jest bardzo zły. Przeprowadzone studia i analizy wykazały, że obiekt w obecnym stanie, nie spełnia wymogów nośności nawet najniższej klasy E. O nośności poszczególnych przęseł nie decydują jednak dźwigary główne, ale elementy pomostu i jezdni. Do generalnej naprawy nadają się wszystkie elementy mostu, począwszy od pomostów, poprzez dźwigary główne, stężenia, łożyska, podpory, a kończąc na elementach wyposażenia (łożyska, dylatacje, odwodnienie, oświetlenie) wszystkich przęseł. Szczególnie w złym stanie technicznym znajduje się konstrukcja przęseł nr 2 i 3 tzn. dźwigary główne, poprzecznice, podłużnice oraz żelbetowe płyty pomostu. Elementy pomostu przęseł nr 4 -6 i 10-12 również wymagają natychmiastowej interwencji. W obrębie całej przeprawy występują braki w podstawowym zabezpieczeniu ruchu pieszego i kołowego. Występują poważne ubytki w balustradach, degradacji uległa ceglana konstrukcja zabytkowych wież. Dodatkowym, znacznym ograniczeniem i utrudnieniem ruchu na obiekcie jest zawężenie jezdni do 3,50 m na przęsłach ESTB.

Z uwagi na zły stan techniczny, w październiku 2011r. most został całkowicie zamknięty dla ruchu pieszego i kołowego. Z powodu braku odpowiednich środków na remont obiektu władze Powiatu Tczewskiego zostały zmuszone do podjęcia takiej decyzji. W ten sposób zamknięto wspaniały zabytek sztuki inżynierskiej, uznany za obiekt europejskiego dziedzictwa kultury technicznej. Została również zamknięta najkrótsza drogi dojazdu do pracy, szkoły, urzędów i instytucji dla tysięcy mieszkańców gmin żuławskich.

Remont

Pierwszym krokiem w staraniach o remont mostu było pozyskanie w 2012 roku 500 tys. zł dofinansowania z Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego na konserwacje jednej z zabytkowych wieżyczek. Remont wieżyczki trwał od 20 lipca do 30 listopada 2012.